Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Bornsjön i Kolmörker

Vi skulle till Biltema och passade på , trodde vi, att gå en lite kort naturstig vid Bornsjöns Naturreservat. Men det visade sig att den var 11 km (Bornsjöleden) så det hann bli väldigt mörkt innan vi var framme. Vi tog även alldeles för lång tid på oss under lunchen då vi hade hur mysigt som helst

Hur som helst var det en jättefin led den tiden vi såg något.
Vi plockade fram Primus värsta pannlampa så det blev nästan som dagsljus så vi klarade oss rätt bra ändå fast vi såg ju inget på slutet

Till Biltema hann vi inte innan de stängde.

Positionen är lagd där vi parkerade bilen