Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Kajak genom Nackareservatet - 10 minuters bilväg från City

Vi har ofta vandrat i Nackareservatet och runt Hellasgården och då funderat på att paddla genom de vackra sjöarna. Detta är en perfekt halvdagstur i väldigt lugna nybörjarvatten. Vi startade vid 11.30 och stannade för lunch vid en klippa. Sart och Mål för dagen var parkeringen i kanten av Dammtorpssjön, parkeringen vid det gamla kapellet (se karta på www.traneving.se ).

Nacka reservatet från Solsidan med flytande öar

Vi har ju vandrat en del i Nackareservatet men denna var en av de bättre. Nästan ända framme i Solsidan (Ja det är samhället från TV-serien)