Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Europas längsta hängbro över Triftglaciären

Triftbrücke – Grimseldalen – 3 timmar T/R – 513 höjdmeter – medelsvår vandring

De 12 juli vaknade vi upp till ännu en strålande dag i Zinal, Schweiz. Idag var det dags att börja bege sig hemåt. Ja inte hela vägen men det var dags att röra sig en bit åt rätt håll i alla fall. Det tar nämligen rätt lång tid att förflytta sig med bil i Schweiz. Landskapet är ju inte platt som här hemma i Sverige.

Vandring genom vattenfall, stup och stenras i Schweiz

Balcon Zinal – Betyg 5 – 6 timmar – Svår Vandring

På vandring i Schweiz - Glacier de Moiry

Dagens vandring

Glacier de Moiry – 3 km – 1 timme T/R – Lätt vandring

På vandring i Schweiz - Rinderhütte till Flüekapelle

Dagens vandring:

Rinderhütte – Fluëkapelle – Leukerbad – 5 timmar

Vandring i Schweiz – Gemmipass till Lämmerensee och Gemmipass ner till Leukerbad

Vår resa i Schweiz fortsätter och den 8 juli 2010 var vi fortfarande kvar i Leukerbad.  På morgonen bestämde vi oss för att först vandra Gemmipass till Lämmerensee (6 km – 3 timmar T/R – 90 höjdmeter – lätt vandring). Vi vandrade även den gamla leden ner från Gemmipass till Leukerbad by (922 höjdmeter - 1,5 timme nerför - Svår vandring).