Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Sörmlandsleden baklänges Del 5 Etapp 52-51

(52) Sandvik Badplats – Nynäs slott

Från vår förra blogg var vi ju redan på gång denna dag med att vandra på Sörmlandsleden och nu etapp 52.

Sörmlandsleden baklänges, Vilse och bra väder Del 4 Etapp 54 – 53

Etapp 54 Gisekvarn – Karlfors Kva 8,5 km

Lite bättre väder den här gången än förra etappen i ösregn. Vi startade i den lilla byn Gisekvarn, som hade en kvarn, fast så liten var inte byn, den bestod av förutom några få bostadshus flera hundra sommarhus utspridda på ett stort område.

Sörmlandsleden baklänges Del 3 Etapp 56 – 55

Etapp 56 Tullgarn slott – Trosa 21 km

Under sommaren 2014 bestämde vi oss för att ta etappen Tullgarn slott – Trosa (21 km ) under en helg med en övernattning

Sörmlandsleden baklänges Del 2 Etapp 59 – 57

59 Viad – Skanssundet

58 Skanssundet – Mörkö – Kasholmen

Sörmlandsleden baklänges Etapp 62 - 60

Vårt mål är att gå hela Sörmlandsleden någon gång under vår livstid som totalt är över 100 mil med alla extrarundor mm.

Vi har ju gått Etapp 1-20 men vi började komma lite väl långt bort från vårt hem i Hääseelby för att göra dagsturer så vi började nu med att gå baklänges från den sista etappen Etapp 62.