Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Hur hittar man vandringsleder i Alperna?

Vi gillar verkligen att vandra i Alperna och Dolomiterna.

Årets sista vandringsdag i alperna sommaren 2012 blev i Fionnay

Fionnay ligger strax söder om Verbier och dagens vandring startade på 1400 möh och avslutades på 2300 möh vid Cabane de Louvie.  Denna vandring är medelsvår och man passerar ett par branta partier.

Idag är vi gästmoderatorer av Outnorths Facebooksida

Idag, 22/11 2012, har vi fått äran att vara gästmoderatorer för Outnorths Facebooksida.

Såg precis att Outnorth lagt upp vår presentation:

Sommarvandring i Verbier, Schweiz

Så var det dags att lämna Chamonix i Frankrike och åka in i Schweiz och till Verbier.

Väl framme i Verbier gjorde vi ett snabbt stopp hos turistinformationen innan vi tog liften upp till Les Ruinettes på 2192 möh.

Sommarvandring i Argentiere (Chamonix) på Grand Balcon Syd och Grand Balcon Nord

Vi inledde dagens vandring med att ta Lognan liften i Argentiere upp till mellanstationen på 1972 m.ö.h. Längre upp på bergen låg det rätt mycket snö kvar men här nere vid mellanstationen var det fritt från snö.