Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Kick Off med Utebildarna med Kajak, Klättring, Samarbetsövningar Canadensare,Geocaching och Trerätters Friluftsmiddag.

Utebildarna hade en Kick Off där temat var att alla säljare och anställda skulle få prova på våra vanligaste aktiviteter. samt att vi skulle jobba med budget och framtida aktiviteter.
Vi startade med att paddla kajak ut till en ö i skärgården

Sommar och sol - Med kajak genom ett sommar Stockholm

Även om det ser ut som om vi inte gjort någon aktivitet sedan i augusti så stämmer inte det. Vi är fortfarande ute varje helg och vandrar och som ni säkert har upptäckt ligger vi lååångt efter med vårt bloggande!

Framöver kommer vi att försöka blogga lite oftare för att komma ikapp det vi ligger efter…….

Paddeltur med kajak ut till Ängsö Nationalpark i Roslagens skärgård

Det gick inte många dagar efter att vi kommit hem från Italien innan Thomas insjuknade i, vad vi trodde, maginfluensa. Kraftig diarré och kräkningar som varade i två dygn.

Precis när Thomas var klar insjuknade Helena. Helena blev tyvärr mycket sjukare än Thomas och genomled tre omgångar av diarré och kräkningar. Varje omgång satt i ungefär 4 dagar med paus på ca. 3 dagar innan eländet kom åter.