Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Vandring över Monte Brione, Riva del Garda, Italien

Äntligen dags för lite vuxentid och vuxensemester för makarna Traneving. Vi kan inte förneka att de här två veckorna vi unnar oss själva per år, utan barn, är guld värda. Känslan när vi lämnar hemmet och våra fyra barn är lite åt hållet ”vild-fri-utan-bekymmer-tonåring”. Eventuellt är den känslan ömsesidig….jo, när vi tänker efter så känner barnen precis som vi. Äntligen fria!

Våra fyra tonåringar skulle för första gången vara ensamma hemma i två hela veckor. Ja bara det kan ju ge tonårsföräldrar magsår. Men, vi måste nog vara de mest förskonade tonårsföräldrarna på denna jord.

Europas längsta hängbro över Triftglaciären

Triftbrücke – Grimseldalen – 3 timmar T/R – 513 höjdmeter – medelsvår vandring

De 12 juli vaknade vi upp till ännu en strålande dag i Zinal, Schweiz. Idag var det dags att börja bege sig hemåt. Ja inte hela vägen men det var dags att röra sig en bit åt rätt håll i alla fall. Det tar nämligen rätt lång tid att förflytta sig med bil i Schweiz. Landskapet är ju inte platt som här hemma i Sverige.

Vandring genom vattenfall, stup och stenras i Schweiz