Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Höft-/avbärarbältet klart!

Nja, det var väl egentligen klart för ett bra tag sen men jag har varit rätt så slö med bloggandet. Känns nästan lite skämmigt när jag för bara ett par månader sedan bar er andra att blogga mer så att jag skulle få lite intressant läsning.

Nåja, jag får väl försöka bättra mig och komma igång med bloggandet igen.

Min kompis är hel igen!

Jag lyckades få tag på en begagnad reservdel till min kära symaskin så nu går den för fullt igen. Håller på att sy färdigt ett nytt midje/avbärarbälte som ska användas till en ramryggsäck OCH när jag drar pulka.

Snart klar!

Hjälp - min kompis har gått sönder.....

Suck, min käre vän symaskinen har pajat!

Du har varit min vän nu i flera år och stöttat mig i vått och torrt men nu har du gått sönder och jag klarar inte av att laga dig längre.....

Muddus 2010 - med 2 barn!

Muddus 10-13 juni 2010

2009 var jag i Muddus på en solotur och jag blev glatt överraskad över området. Orörda stora skogar, lättillgängligt, välskyltade leder och fina stugor. Stugorna ligger dessutom tätt så för mig var det ett självklart val när jag nu skulle iväg med mina 2 yngsta barn, Elias 9 år och Nadja 7 år.

Kottetoppen....

Fasiken också, jag är totalsjua på kottetoppen.....