Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Youtube-premiär!

Snickrade ihop ett kamerastativ som fästs på staven och då blev jag ju tvungen att filma litegrann. Började dessutom begripa hur programvaran för videoredigeringen fungerade så voila har jag fått fram min första film:

Extra julafton!

En av grejerna som jag beställt hade inte hunnit komma till julafton så frugan fick ett "presentkort" istället dvs en bild föreställande hennes julklapp.

Idag kom paketet så då fick vi ha en extra julafton. Det var ju inte bara hon som fick en utan även jag.....

Snöglopp och jubileum!

Jag tog en skidtur i morse med Tegsnäsarna trots att det snöade rätt ordentligt. Ute på myrarna var det problematiskt med sikten i motvinden men eftersom jag åkt här såpass mycket tidigare behövde jag inte se rakt fram hela tiden.

Men det var tungåkt i den djupa snön, dock inte så tungåkt som det brukar vara vid den här tiden på året. Normalt sett så brukar man sjunka ner till botten vid den här tiden på vintern men nu sjönk man "bara" 15-20cm.

Tankar kring glesbygden...

Var ute idag och gick en längre promenad och då passerade jag ett hus ungefär 5km bort. Ägaren till huset dog i våras och huset (och marken) har varit ute på anbud nu. Köpet blev klart för ett par dagar sedan och jag kan bara konstatera att jag inte får någon ny granne i alla fall, åtminstone inte året-runt-boende.

Jag känner killen som köpt fastigheten och det är inte den första fastigheten som han köper. För att kunna betala lånen så kommer han nu naturligtvis att avverka en massa skog, vilket i och för sig är förståeligt, det skulle jag nog själv ha tvingats göra.

Grabben fick ett tält i julklapp.....

.....och naturligtvis måste det invigas!