Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Suck!

I morgon bär det av till Laggträsket för vinter-SKAHO.

Men varken vädergudarna eller dom andra gudarna ler direkt mot oss.

-33,6 i hängmattan, sov som ett barn!

Sov i hängmattan i natt och hade som lägst -33,6 grader!

Jag trodde inte att det var möjligt att sova så gott som jag gjorde när det var så kallt men vaknade väldigt förvånad efter ungefär 6,5 timmes sovande nu på morgonen.

Fenomenet Shug!

För er som är åtminstone lite nyfiken på hur det är med hängmattor och hur dessa fungerar så vill jag bara tipsa om de härliga youtube-filmer som lagts ut av en kille som kallar sig Shug (eller shugemery).

Han bor i Minnesota, är 52 år och ägnar massor av tid åt att vandra, testa och filma. Han har bland annat gjort en serie på 10 avsnitt som kallas "Hammock How To" Otroligt lärorika avsnitt och framförallt roliga. Killen är inte riktigt frisk! Men kul! Jag skriver kille för rent mentalt tror jag inte att han är mer än 15.....

Ingen kyltest i natt och mer DIY på gång.

Sova inne i natt

Det är alldeles för varmt nu för att göra fler kyltester ute i hängmattan, endast -10 grader:)

-24 grader i hängmattan i natt......brrrrrr!

Ännu en natt i hängmattan, denna gång använde jag utrustningen lite annorlunda än förra gången.

Renskinn som isolering underifrån
Jag stoppade in ett renskinn mellan de dubbla lagren i hängmattan och det fungerade faktiskt i den meningen att det både rymdes och låg stilla. Ett renskinn är ju lite för kort för att man ska rymmas raklång så därför stoppade jag in en bit liggunderlag i fotänden.