Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Suck!

I morgon bär det av till Laggträsket för vinter-SKAHO.

Men varken vädergudarna eller dom andra gudarna ler direkt mot oss.

Fenomenet Shug!

För er som är åtminstone lite nyfiken på hur det är med hängmattor och hur dessa fungerar så vill jag bara tipsa om de härliga youtube-filmer som lagts ut av en kille som kallar sig Shug (eller shugemery).

Han bor i Minnesota, är 52 år och ägnar massor av tid åt att vandra, testa och filma. Han har bland annat gjort en serie på 10 avsnitt som kallas "Hammock How To" Otroligt lärorika avsnitt och framförallt roliga. Killen är inte riktigt frisk! Men kul! Jag skriver kille för rent mentalt tror jag inte att han är mer än 15.....

Muddus 2010 - med 2 barn!

Muddus 10-13 juni 2010

2009 var jag i Muddus på en solotur och jag blev glatt överraskad över området. Orörda stora skogar, lättillgängligt, välskyltade leder och fina stugor. Stugorna ligger dessutom tätt så för mig var det ett självklart val när jag nu skulle iväg med mina 2 yngsta barn, Elias 9 år och Nadja 7 år.

Åter från Cold Mountain.....

Tillbaks från den arjeplogska fjällvärlden efter en lite kortare fjälltur än planerat. Inget dramatiskt, det blev bara några dagar kortare än tänkt.

Rapport om vandringen kanske kommer så småningom under tiden får ni kolla lite på YouTube om min vandring.

Ett litet tips.....

Ha alltid med dig en kniv!

Jag var ute med tegsnäsarna ett par timmar nu på morgonen och när jag hade en dryg kilometer hem så åkte jag över en liten tjärn. Efter det myckna snöandet så hade det tryckts upp vatten ovanpå isen och naturligtvis åkte jag ner i vattnet. Jag blev inte blöt men väl mina skidor. Vatten, snö och kyla är ingen lyckad kombination så när jag kom upp på land igen så såg skidorna ut så här: