Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Minus 13,6 men ändå plus 25.....

I natt var det utlovat kallt och klart väder och då passade jag på att sova ute i hängmattan. Det är något speciellt med att sova ute under bar himmel när det är kallt och stjärnklart och den här natten bjöd på sånt väder. Det var inte extremt kallt, bara 13,6 grader minus, men det var klar himmel med (nästan) fullmåne och massor av stjärnor synliga på himlen.

För att vara säker på att slippa frysa hade jag dubbla sovsäckar, en gammal Fjällräven Himalaya (dun) och en lika gammal Caravan 1000 (dun). Och det fungerade, jag frös inte ett dugg förutom om nästippen där den stack upp ur andningshålet! Inuti sovsäckarna var det 25 grader varmt så det var inga som helst problem med att sova.

Gamla blogginlägg

Jag har roat mig med att strötitta igenom mina gamla blogginlägg och konstaterat att jag måste nog skriva några nya....

Hängmattekonstruktionen är omgjord, ryggsäcken är omgjord och ett par nya vedkök har jag också micklat ihop.

Blogga mer är ni snälla!

Det är så tråkigt den här årstiden när det är mittimellan allting. Isarna är dåliga, det är för lite snö för att åka skidor ordentligt, det är mörkt och otroligt tråkigt.

Så snälla ni, skriv en massa blogginlägg så att det finns nåt att läsa i alla fall.

Boken om Rago Nasjonalpark!

En vän till mig har i dagarna precis blivit klar med en bok om Rago Nasjonalpark och det ska bli otroligt intressant att få tag på ett exemplar och läsa in sig lite mer på området.

Här finns det mer information om själva boken:
www.ragoforlag.no

Fiskepremiär i Laggträsket!

Äntligen var det dags för fiskepremiär och i år blev det extra tidigt efter att kylan kommit onormalt tidigt. Tidigare år brukar premiären varit under december eller i värsta fall januari månad. Förutsättningarna för dagens fiske var bästa tänkbara.........NOT!

Efter att ha varit kallt under hela veckan så blev det ett väderomslag under lördag eftermiddag så söndagsmorgonen bjöd på 1 minusgrad, blåst och REGN. Fy vilket otrevligt pimpelväder med andra ord. Dessutom brukar fisket vara trögt när det varit väderomslag.