Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Hängmattetest

I natt blev i alla fall hängmattetestet av och jag överlevde i alla fall.....

Nädå, det gick riktigt bra frånsett att det var lite kallt mitt i natten. Vaknade omkring halv tre och då var det bara tre grader varmt. BRRRRR!

Helgens planer.....

Lördag kväll har jag lovat dom minsta i familjen att vi ska ut och tälta och sånt måste man ju ta vara på. Vet inte riktigt var eller hur men vildmarken är ju oändlig häruppe så man behöver ju inte åka långt för att komma ut i skog och mark.

Jag var ju också sugen att testa en natt i hängmattan så då måste det bli ikväll. Få se om det lyckas, det blir troligtvis bara till att promenera ut i skogen bakom huset för ett sådant test.

Sensorrengöring del 2

Ja, nu var det konstaterat i alla fall.

Jag kan ingenting om kameror!

Sensorrengöring...

De störande dammkornen som jag såg på mina makrobilder visade sig komma inifrån kameran och inte från objektivet. Tur för objektivet, mindre tur för mig och kameran. Nu blir det sensorrengöring och det brukar vara ett jädra pillande innan man fått till det bra.

Få se om jag hinner i kväll, jag har ett styrelsemöte klockan sju och i morgon är det fotbollsträning (inte för mig, jag är tränare gudskelov). Annars får det bli någon annan kväll i veckan för nu när makromotiven börjar vakna gäller det ju att kameran är i topptrim......

Helgens skitfiske...

Vårt flugfiske under helgen blev det inte mycket av. När vi kom till sjön på morgonen låg det fortfarande tunn is kvar över stora delar av sjön men när det började blåsa fram mot lunchtid drev isen iväg och slogs sönder.

Vi hade hoppats på att rödingen skulle gå och äta fjädermygglarver i ytan men det syntes inte ett endaste liv på hela sjön. Vi prövade därför med tunga nymfer i hopp om att hitta ätande rödingar vid botten. Men det visade sig inte funka heller. Efter att ha provat lite olika metoder i ett par timmar gav vi upp och då hade även blåsten lugnat sig och solen tittat fram ordentligt. Då blev det lämpligt med lite rast i ett av de vindskydd som fanns.