Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Utedag med barnen

Kanske det är att ta i med att det var en utedag men eftersom det är så korta dagar nu och barnen är så trötta på morgonen så räcker det med två timmar innan det är dags att åka hem innan det blir mörkt.

Jag hade ju lovat barnen att åka skidor idag samt att dom skulle få testa sina nya knivar som dom fick i julklapp. Nåväl, vi packade ryggsäcken med korv, ketchup, liggunderlag, spade, tändstickor och knivar och begav oss ut i skogen med skidorna.

Hängmatta på vintern?

Efter att ha sovit ute under presenning för ett par dagar sen började jag fundera på om det vore möjligt att sova i hängmatta vintertid. Jag får nämligtvis alltid ont i ryggen när jag sover på marken men när jag sovit i hängmatta har jag sluppit det onda.

Nåväl, efter lite studerande på nätet så har jag insett att det inte ska vara några problem att sova i hängmatta vintertid.

Utenatt!

Nu har jag testat att sova ute under bar himmel vintertid och det var riktigt intressant.

Jag åkte hemifrån mitt på lördagen och efter ungefär en timmes åkning var jag framme vid den plats som jag valt ut för mitt utenattsprojekt. All packning hade jag i den barnpulka som jag fixat till och det funkade hyfsat bra att dra den. På platten ute på myrar och sjöar var det inga problem men inne i skogen är den alltför instabil. Den välte ett par gånger vid dom värsta passagerna och det fungerar inte på längre turer.

Helgplaner!

Snart går jag på lång ledighet över jul och nyår så då gäller det ju att hitta på nåt vettigt förutom att äta julmat och öppna alla julklappar.....

Det verkar ska bli kallare nu till helgen så då passar det bra med en kortare tur med övernattning i det fria. Det kan komma lite snö så en presenning kan nog vara bra att ha så att man inte är snötäckt på morgonen.

RÅNEKJOKK

Djärva som manliga tankar rasa

vilt dina fall sedan tusen år.