Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

En lycklig man!

I kväll har jag sett något jag sett något jag aldrig sett förr.

Det började med att jag skulle ta en timmes kvällspromenad. Igår hade jag ju hittat en längre slinga att gå så nu gick jag istället åt ett annat håll för att försöka hitta en lite kortare slinga.

Glad!

I vinter har jag tittat litegrann på kartor över hemområdet för att försöka hitta en lämplig slinga att gå för att slippa gå längs landsvägen åt ett håll för att sen vända och gå precis samma väg tillbaks. Det är ju så fruktansvärt tråkigt och själsdödande.

Jag hittade en lämplig stig som jag tänkt leta rätt på senare under våren när all snö försvunnit och markerna torkat upp en del. Om jag kunde hitta den stigen skulle det innebära att jag bara behövde gå samma väg ungefär 1,5km.