Rockar livet i Annelistyle.

Användarnamn: Anneli

NEPAL will rise again – föreläsningar inställda, skjuts framåt!

Anneli Wester föreläser om fantastiska Nepal i Göteborg 26 maj och Stockholm 28 maj – allt överskott går oavkortat till Nepal dit hon snart åker för att hjälpa till!

Anneli Wester Nepal Kathmandu

I N S T Ä L L T
Tyvärr ställs eventen i Göteborg och Stockholm in pga. av för få anmälningar. Intresset har varit väldigt stort men maj verkar vara en svår månad. Jag åker som planerat till Nepal och gör ett nytt försök med föreläsningar när jag kommer hem, mer info kommer framöver, och dessutom är det fler orter som visat intresse.

Vill man hjälpa till så är det varmt välkommet, hittills är vi uppe i 5,500 kr som går oavkortat till hjälp på plats i Nepal. Jag står helt för mina egna resekostnader.
Bankgiro 334-0502
Swish 0046738462752

Följ gärna min resa på min svenska Facebook – öppen också för de som inte har Facebook!
Varm kram

Anneli Wester

N E P A L R U L E S !
Jag reste till Nepal första gånger redan på 1990-talet och var där senast tre månader i höstas där jag bl.a. gick en meditationskurs i ett buddisttempel i Kathmandu.

Jag kan landets kultur och traditioner och delar med mig av färgstarka bilder fulla av liv och berättar om det fantastiska landet, om den världsunika staden Kathmandu där kulturen, templen och vardagslivet vimlar intensivt tätt inpå, om dess så fantastiska befolkning som jag säger ”lär mig så mycket om mig själv och livet”, om livet i templen där jag har bott och gått meditationskurser, om bergen, både dess stillhet men också om expeditionslivet och massa annat!

Anneli Wester Nepal Mindfulness Stillhet
Nepal är så mycket mer än Himalaya.

Anneli Wester Temple Kathmandu Nepal
Kopan monastery i Kathmandu som håller kurser på engelska.

Anneli Wester Kathmandu

Kathmandu, de så intensiva gatorna gatorna i Kathmandu.

A N N E L I
Jag studerar dharma som man säger i Nepal, kunskapen om livet – inre stillhet, frihet och livglädje – men i min egen Annelistyle och delar med mig av mina kunskaper.

Mitt liv handlar om den come back jag har gjort i livet – från sexuella övergrepp i uppväxten som ledde till att jag skadade mig själv, vanvård i psykiatrin i sju år som ledde till att jag brände upp mina fingrar och till slut hängde mig – till juristexamen, maraton och vasalopp, resor i 70 länder och magiska världsrekord på topparna i Himalaya och slutligen till att hitta stillheten och lita på livet och mänskligheten igen.

Anneli Wester Nepal BloggUtsidansbloggande i älskade Nepal 2014.

Anneli Wester Temple Meditation Kathamndu Nepal
Så mycket Nepal har lärt mig om mig själv och om livet! Här på en meditationskurs i ett buddisttempel i Kathmandu.

Anneli Wester
Back on track – nu kööör vi!

S T Ö D
Inom kort åker jag till Nepal för att hjälpa till. Intäkterna för föreläsningen går oavkortat till hjälp på plats i Nepal.

P R I S
300 kr – går oavkortat till hjälp på plats i Nepal.

G Ö T E B O R G – 2 6 M A J
Inställt

S T O C K H O L M – 2 8 M A J

B O K A
Begränsat antal platser, boka för att vara garanterad plats! Boka här:

Ö V R I G T
Reservation, kan komma att ställas in vid färre än 20 bokningar vid en ort. Frågor – mejl liferules2012@gmail.com eller telefon 073-84 62 752

Anneli Wester Nepal Himalaya
Ett paradis för enklare vandringar, här från en dagstur från staden Pokhara.

Anneli Wester Temple Kathmandu Nepal
Nepal will rise again!

Välkommen att följa mitt liv och resan till Nepal via min Facebook! Detta är länk till min svenska Facebook, den engelska använder jag inte så mycket längre. Man kan kika in på min Facebook även om man inte har Facebook.

Till min nya hemsida!

SYRIA will rise again! Del 3

Anneli Wester åker tillbaka syriska gränsen för att hjälpa till med de syriska flyktingarna.

Gömde ju alldeles bort att göra klart det här! Här kommer del 3 från syriska gränsen tidigare i år. Skulle åkt dit igen häromveckan, biljett var köpt och allt, men var tvungen att ställa in. Nästa vecka blir det en sväng tillbaka till Nepal. Men här är tredje del en av resan till syriska gränsen tidigare i år. Jag är i Reyhanli precis vid syriska gränsen, vid den gränsövergång där flest flyktingar lämnat Syrien.

Jag gör som de andra delarna, lägger in mina Facebookinlägg och bilder. Välkomna att följa mig där, länk längst ner i inlägget. Det är lite mer live-känsla och väldigt mycket mer respons och liv där.

Här är del 1 och här del 2 för er som vill ta det från början.

SYRIA will rise again! Del 2

Den turk-syriska gränsstationen precis utanför stan är om jag förstått det rätt den gränsstation där flest flyktingar tagit sig ut ur Syrien. De flesta tar sig vidare. En del stannar här. Startar ett nytt liv.

SYRIA will rise again! Del 1

Anneli Wester åker tillbaka syriska gränsen och bloggar på plats!

Packar. Minipackning. Det blev inte ens 5 kilo. Och hälften behöver jag egentligen inte. Funderar på att köra micropackning och slänga ut den halvan.