Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Vandring upp på Värmlands tak, Granberget 701 möh - #25topparisverige

Vi besökte Värmlands högsta punkt (Värmlands Tak), Granberget den 4/7 2014

Värmlands tak ligger strax norr om Sysslebäck och söder om Höljes.

Vandring upp på Gotlands tak, Lojstahajd 82 möh - #25topparisverige

Vi besökte Gotlands Tak, Lojstahajd, den 1/7 2014

Vandring upp på Närkes tak, Tomasbodahöjden 298 möh - #25topparisverige

Vi besökte Tomasbodahöjden den 22 juni 2014

Tomasbodahöjden ligger strax norr om Garphyttan. Exakt hur du hittar till bästa parkeringsplatsen ser du på kartan vi gjort som hittas på vår hemsida. Det finns en markerad led upp till toppen. Stigen är även markerad på lantmäteriverkets kartor. Parkerar gör man ca 50 meter från stigen upp till toppen.

Vandring upp på Skånes tak - 25 toppar i Sverige

Vi besökte Skånes högsta punkt den 13 juni 2014.

Skånes högsta punkt (highpoint) ligger på en höjd ungefär 20 meter från en telemast i närheten av Magleröd.