Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Paddla mitt i Stockholm City

Vår andra tur med Havskajaken blev mitt i Stockholm. Inte så vildmarksaktigt men väldigt mycket att titta på. Vi bestämde oss för att paddla Djurgården runt. Efter lite rundkörande med bilen hittade vi en bra plats att lägga i kajaken vid Biskopsudden.

HAVSKAJAK PREMIÄRTUR PÅ MÄLAREN

Nu har vi varit ute för första gången med havskajaken. Premiären blev blåsig med gäss på Mälaren. Kanske inte så bra första gången men det funkade. Vi lade i nära hemma Bara 1 km från vårt hus och paddlade och tittade på Hässelby. Vi tog oss ut till Hässelby Holme spm är en obebodd ö ute i Mälaren. Väldigt fina badklippor. Vi paddlade längst in i viken så vi fick det lugnt när vi skulle gå ur. Allting gick bra och vi åt vår lunch ute på Holmen.

Hösttur blev Vårtur

Vi har ju 3 höstar i rad vandrat från slutet av Bergslagsleden , från Stenkällegården och nu kommit till Kråksjön. Nu bröt vi den traditionen och gick även på våren.  Så nu kanske det blir 2 gånger om året som tradition eller varför inte ännu mer?

Det var en helg som blev lite rörig då vi skulle haft med 2 barn med kompisar till Tranebo (Vårt lantställe)  Nu blev det helt fel, så ett barn (Jesper tog med en kompis men Amanda stannade hemma och sov över hos en kompis så vi var tvungna att åka hem redan efter en natt på landet.

Välja rätt turskida - Bra film för dig som letar rätt modell

Även om säsongen snart är över så kan denna film vara bra att titta på.

Genväg eller Senväg

Förra lördagen tog vi ännu en tur till Bogesundslandet utanför Vaxholm.

Denna gång blev det en fullträff. En 5-poängare bestående av Stortallsrundan och Frösviksrundan. Bägge två följer varann ett bra tag.