Rockar livet i Annelistyle.

Användarnamn: Anneli

Anneli inför trovärdighetspolicy

Jag väntar fortfarande på en grej gällande mat som jag ju skulle skriva om härnäst så jag knôr in lite info om min införda trovärdighetspolicy innan maten hamnar på bordet.

Det är svårt att få juste och ärlig information om friluftsliv och äventyr idag. Anledningen är att många s.k. äventyrare måste ta hänsyn till den allt råare sponsormarknanden.

Annelis äventyrsönskelista

Tankarna kring äventyren och vad jag längtar efter växlar över tid - så här ser det ut 2011.

Här är lite idéer om vad som skulle kunna vara kul projekt och som väl har övergått till planeringsstadiet. Tyvärr har det dessutom börjat bli värstingbudget på turerna så vi får se hur det går. Så här ser det i alla fall ut. Inget är hugget i sten!!

Finstil och fulstul men sunt förnuft rules!

Det finns många olika stilar i hur berg kan bestigas, för en del är det fullständigt ointressant, för en del är det blodigt allvar. Här reder jag ut begreppen och vad jag själv står i detta.

Med "stil" menas främst om jag avser att bygga camp på berget i förväg, s.k. expeditionsstil, eller om jag har med mig allt jag behöver från baslägret när jag går mot toppen, s.k. alpin stil. Sedan finns det hundra varianter av det ena och det andra, t.ex. kan man göra expeditionsstil med och utan bärare. Sen kan man gå solo, solo med hjälp och utan hjälp, ja, allt mellan himmel och jord.