Här finns vandringar jag gjort i Sverige. Jag bor i Stockholm och vandrar gärna i de svenska fjällen.

Jag älskar fjällen och försöker fjällvandra regelbundet. Mina fötter gillar obanat...pga Mortons neurom.

Användarnamn: Totteman

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Allt som tar tid och utmanar...

5 september - till Stuor Tjudek

Det var dags. Vi skulle gå över till Stuor Tjudek.

Natten var bra, något kall. Det var frost på tältet vilket jag märkte när jag var uppe en sväng på natten. Jag satte på mig en tröja till och satte jackan på sovsäcken över benen. Sedan sov jag så sött tills jag vaknade.

4 september - äntligen in i Muddus

Vi vaknade innan vi kommit fram till Gällivare. Natten på tåget var helt ok och jag gick för att köpa kaffe. Frukosten bestod av en wrap, någon yoghurt, smoothie och kaffe.

Dagen som nalkades såg ut att bli fin. Det enda vi inte ville ha var regn, och skulle det regna så är det ok det med.

3 september - avresa och planering på tåget

Äntligen var det dags att åka norrut igen. Helst hade vi velat åka fredag den 2 september, för att kunna påbörja vandringen på lördagen, men tåget var fullbokat. Avfärd den 3 oktober var ändå ok.

Buss hemifrån, sedan tunnelbana till Stockholms Centralstation.

Muddus 2022 - äventyret planeras

September 2019 var väldigt speciell för mig. Jag upplevde Muddus nationalpark och det gav mersmak. Jag har skrivit om den härliga vandringen i min blogg här på Utsidan.

Vilodag vid Akkastugorna och lite roligheter

Vi unnade oss en vilodag vid Akkastugorna. Det var skönt att veta att vi kunde ligga still och bara ta det lugnt. Vi var trötta i benen.

Vi bestämde oss i alla fall för att gå till cafét vid Änonjálmme. Frukost hade vi ätit tidigare, så det här blev som lunch/mellis.