Här finns vandringar jag gjort i Sverige. Jag bor i Stockholm och vandrar gärna i de svenska fjällen.

Jag älskar fjällen och försöker fjällvandra regelbundet. Mina fötter gillar obanat...pga Mortons neurom.

Användarnamn: Totteman

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Allt som tar tid och utmanar...

21 juli - lite Sarekfunderingar

Kan det vara så att ju mer man söker desto mer finner man? Kanske det...
I vilket fall som helst så ska jag till Sarek i slutet av augusti, och kommer att ha tolv hela dagar att göra vad jag vill i den fantastiska nationalparken.

Jag vet några saker:
1. Jag börjar och avslutar vandringen i Kvikkjokk
2. Jag ska till södra Rapadalen
3. Jag ska upp på Tjahkelij

Mer än så vet jag inte just nu, vilket känns väldigt befriande.

Jag kanske får se detta...vem vet:

Som sagt...spännande och roligt att planera.

Jag skriver lite mer senare, innan jag drar iväg.

31 juli – tillbaka till Vålådalens fjällstation

Jag vaknade tidigt igen. Dags att ta lite bilder på den tidiga morgonen.

Det finns en sak som jag tycker väldigt mycket om när jag är utomhus, och det är ljuset vid soluppgång och solnedgång. Ljuset, tillsammans med tystnaden. Det är magiskt.