Här finns vandringar jag gjort i Sverige. Jag bor i Stockholm och vandrar gärna i de svenska fjällen.

Jag älskar fjällen och försöker fjällvandra regelbundet. Mina fötter gillar obanat...pga Mortons neurom.

Användarnamn: Totteman

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Allt som tar tid och utmanar...

10 september - Easy Elsie och urskog, del 2

Efter att ha sett Lancasterbombaren Easy Elsie och läst om dess sista färd vid rastplatsen ställde vi nu in siktet på Ulldevisduottar.
Vi startade dagens vandring ungefär vid den svarta punkten som markerats på kartan. Det var inte så långt till vraket.

10 september – Easy Elsie och urskog, del 1

Gårdagens långa vandring tog ut sin rätt. Vi hade i alla fall en god natt och vaknade till en strålande fin morgon.

9 september - Porjus och lite till

Natten var kall och tältet var blöt av kondens. Det var fint väder och vi åt frukost i solen. När vi packat ihop allt började vi gå. Vi hade inte långt till Porjus. Vi hade inte långt till en lunch som vi sett fram mot. Vad vi skulle äta spelade inte så stor roll.  Vi skulle äta någonting annat än det vi ätit sedan vandringen startade. Lite lustigt hur man kan tänka när det finns alternativ.

Kraftledningsgatan dök upp, precis som den skulle enligt kartan.

8 september - till rastplats Pilttobäcken

Vi vaknade till en fin morgon efter en skön natt. Frukost i solsken…så skönt.

7 september - korsa Muddusälven

Natten var god, som vanligt. Dagen D var här. Det skulle ske spännande saker denna dag.