Här finns vandringar jag gjort i Sverige. Jag bor i Stockholm och vandrar gärna i de svenska fjällen.

Jag älskar fjällen och försöker fjällvandra regelbundet. Mina fötter gillar obanat...pga Mortons neurom.

Användarnamn: Totteman

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Allt som tar tid och utmanar...

4 maj Vandringskäpp

En käpp som stöd kan vara bra att ha, speciellt om det är lite kuperat. Ännu bättre, och ibland nödvändigt, är att ha stöd när man vadar över ett vattendrag. Den extra säkerheten som ett "tredje ben" ger

På vandringar i fjällen har jag ibland haft en käpp av trä, men den har jag inte kvar. Nu har jag ett par stavar i kolfiber, som införskaffades inför en löptävling i norska fjällen. Jag kan återkomma om tävlingen senare i bloggen.

1 maj Tält

Vilket tält är bäst för solovandringar? Det har har jag funderat på, men kanske med fokus på att den ska ha en bra funktion. De kraven jag har på ett tält är att det ska funka att sitta upprätt i den, och att det ska vara skapligt rymligt invändigt. Jag har såklart andra krav också...regntålig...bland annat.

Det är lämpligt att ha en absid så att man kan laga mat där, om det är busväder ute tänker jag.