Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Åååh, min nya fina hängmatta.....

Den är så fin, jag tror att jag är kär......

Nåväl, så allvarligt är det nog onte men den är otroligt fin min nya hängmatta från DD. Jag har testat ett par gånger till och konstaterat att just denna hängmattan (DD Travel) SKA spännas hårt för att man ska ligga så skönt som möjligt.

Första natten i nya hängmattan....

Trots dåligt väder och rapporter om ännu sämre kommande väder så kunde jag inte motstå frestelsen att testa min nya hängmatta från DD Hammock i natt.

För att få lite vildmarkskänsla och ändå inte behöva ge mig långt ut i skogen så åkte jag till Laggträsket (paradiset i vildmarken.....). Där kommer man snabbt och enkelt ut i ensamheten och vildmarken även om bilen bara står ett tjugotal meter bort. Skönt en stressig fredagkväll att kunna göra på det sättet.

Stilla nyfikenheten!

Paketet jag hämtade ut idag innehöll en sån här:

Paket att hämta.....

......med friluftsutrustning!

Spännande!

När vi ändå är inne på den diskussionen...

...om vad som gör en fjällvandring minnesvärd.

En av de fiskevandringar jag minns allra bäst är från Dividalen 1999. Från början en "svin"-jobbig uppförsbacke från Frihetsli där vi ett tag kröp på alla fyra, sen ett strålande fiske i en bedövande vacker natur men framförallt den värsta myggplåga jag varit med om. Det var otroligt mycket mygg och nästan helt vindstilla. Enda sättet att slippa undan myggen var att ta på sig regnjackan , dra upp huvan och dra åt öppningen runta ansiktet så mycket som gick. Sen så fick man försöka hitta en liten vindbris och rikta öppningen kring ansiktet åt det hållet och hoppas att myggen inte bombarderade en.