Pajas-äventyrare på P4

Idag på förmiddagen Tisdag 10:e Mars i P4 så lyssnade jag intresserat på någon som kallade sig för "ÄVENTYRARE".
Han blev intervjuad av programledaren för att han precis varit ute på diverse strapatser.

Det visade sig vara den sjukaste äventyrsintervjun jag någonsin hört...

Tyckte det verkade intressant då han nämnde att han precis varit på en plats där lokalbefolkningen aldrig sett vita människor förrut och där ingen visste vad Internet var för någonting.
Han sade: "När man frågor om Wi-Fi så tror de att det är en maträtt..."

Sen kröp det fram att denna äventyrare hade vandrat en schemalagd Everest-basecamp trek!!

Han satt på bästa sändningstid och blåljög för hela Sverige med andra ord. Fattade han inte att var och varannan människa vandrat där, en av världens populäraste vandringsleder. Istället påpekade han ur avlägset det var och att lokalbefolkningen i byarna aldrig sett vita människor förrut!?!?

Mig veterligen finns det numera Wi-Fi ända uppe på Basecampen också...

Hur i helv%#% kunde denna s.k äventyrare få till en sådan här intervju?? Bland det sjukaste jag hört i denna genre.

När han sen började prata om vilken härlig känsla det är att vara nära att dö (Det är jobbig just då men efteråt är det en skön känsla) höll jag på att skratta ihjäl mig. Det var ju uppenbarligen så att denna upplevelse hade han aldrig haft utan återigen hittade personen på storyn.
När han sedan berättade hur otroligt tufft och svårt det var att ha -7 grader på natten och att de sprang tillbaka ifrån Basecampen till varmare klimat blev det bara för mycket.

Även programledaren började ana oråd när han (nog av misstag) berättade att han bodde på hotell hela vägen...

Det hela avslutades med att han nu skulle åka runt till företag och föreläsa om detta äventyr tillsammans med en kompis. Någon sorts motivationsföreläsning.

Nån mer som hörde detta spektakel och kan svara på frågan hur man får radiotid för detta??
 
Idag på förmiddagen Tisdag 10:e Mars i P4 så lyssnade jag intresserat på någon som kallade sig för "ÄVENTYRARE".
Han blev intervjuad av programledaren för att han precis varit ute på diverse strapatser.

Det visade sig vara den sjukaste äventyrsintervjun jag någonsin hört...

Tyckte det verkade intressant då han nämnde att han precis varit på en plats där lokalbefolkningen aldrig sett vita människor förrut och där ingen visste vad Internet var för någonting.
Han sade: "När man frågor om Wi-Fi så tror de att det är en maträtt..."

Sen kröp det fram att denna äventyrare hade vandrat en schemalagd Everest-basecamp trek!!

Han satt på bästa sändningstid och blåljög för hela Sverige med andra ord. Fattade han inte att var och varannan människa vandrat där, en av världens populäraste vandringsleder. Istället påpekade han ur avlägset det var och att lokalbefolkningen i byarna aldrig sett vita människor förrut!?!?

Mig veterligen finns det numera Wi-Fi ända uppe på Basecampen också...

Hur i helv%#% kunde denna s.k äventyrare få till en sådan här intervju?? Bland det sjukaste jag hört i denna genre.

När han sen började prata om vilken härlig känsla det är att vara nära att dö (Det är jobbig just då men efteråt är det en skön känsla) höll jag på att skratta ihjäl mig. Det var ju uppenbarligen så att denna upplevelse hade han aldrig haft utan återigen hittade personen på storyn.
När han sedan berättade hur otroligt tufft och svårt det var att ha -7 grader på natten och att de sprang tillbaka ifrån Basecampen till varmare klimat blev det bara för mycket.

Även programledaren började ana oråd när han (nog av misstag) berättade att han bodde på hotell hela vägen...

Det hela avslutades med att han nu skulle åka runt till företag och föreläsa om detta äventyr tillsammans med en kompis. Någon sorts motivationsföreläsning.

Nån mer som hörde detta spektakel och kan svara på frågan hur man får radiotid för detta??

Jag lyssnade på det en bit och höll på att köra av vägen av skratt då han valsa på och insåg att jag var en säkerhetsrisk på vägen, men det jag hörde var stor humor trodde först det var på skämt !!! skulle du kunna länka intejuvn fall den finns någonstans måste få höra hela.
 
Tid och landsdel?

Det skulle underlätta för oss oinsatta om någon ville specificera lokalradiostation och ungefärligt klockslag för aktuellt inslag, tack!
 
Idag på förmiddagen Tisdag 10:e Mars i P4 så lyssnade jag intresserat på någon som kallade sig för "ÄVENTYRARE".
Han blev intervjuad av programledaren för att han precis varit ute på diverse strapatser.

Det visade sig vara den sjukaste äventyrsintervjun jag någonsin hört...

Tyckte det verkade intressant då han nämnde att han precis varit på en plats där lokalbefolkningen aldrig sett vita människor förrut och där ingen visste vad Internet var för någonting.
Han sade: "När man frågor om Wi-Fi så tror de att det är en maträtt..."

Sen kröp det fram att denna äventyrare hade vandrat en schemalagd Everest-basecamp trek!!

Han satt på bästa sändningstid och blåljög för hela Sverige med andra ord. Fattade han inte att var och varannan människa vandrat där, en av världens populäraste vandringsleder. Istället påpekade han ur avlägset det var och att lokalbefolkningen i byarna aldrig sett vita människor förrut!?!?

Mig veterligen finns det numera Wi-Fi ända uppe på Basecampen också...

Hur i helv%#% kunde denna s.k äventyrare få till en sådan här intervju?? Bland det sjukaste jag hört i denna genre.

När han sen började prata om vilken härlig känsla det är att vara nära att dö (Det är jobbig just då men efteråt är det en skön känsla) höll jag på att skratta ihjäl mig. Det var ju uppenbarligen så att denna upplevelse hade han aldrig haft utan återigen hittade personen på storyn.
När han sedan berättade hur otroligt tufft och svårt det var att ha -7 grader på natten och att de sprang tillbaka ifrån Basecampen till varmare klimat blev det bara för mycket.

Även programledaren började ana oråd när han (nog av misstag) berättade att han bodde på hotell hela vägen...

Det hela avslutades med att han nu skulle åka runt till företag och föreläsa om detta äventyr tillsammans med en kompis. Någon sorts motivationsföreläsning.

Nån mer som hörde detta spektakel och kan svara på frågan hur man får radiotid för detta??

Inget konstigt. Detta sker hela tiden i all mainstream media. Självutnämnda äventyrare sitter och pladdrar utan att någon journalist någonsin ställt en kritisk fråga. Men just detta var ren och skär underhållning. Personen i fråga sitter förmodligen nu och smider planer på en föreläsningsturne genom landet.
 
Det är intressant att notera hur friluftsliv de senaste decennierna dragit till sig en helt ny typ av små psykopatiska entreprenörer/karriärister vars ultimata mål tycks vara att tjäna storkovan på föreläsningsgigg och spons. Folk som redan innan de dratt på sig vandringskängorna riktat in sig på att göra karriär av det.

Det märker man i alla nivåer av friluftslivet, inte bara enskilda "äventyrare" utan i princip all friluftsaktivitet. Friluftslivet har blivit genomkommersialiserat. Arrangerar någon ett lopp av nåt slag är det med uppenbar vilja att tjäna pengar på det, det är svårt att hitta info om natur och vandringsleder på nätet utan att hamna hos folk som säljer "personal experience trainer guide-adventure med Yoga och TRAIL-HIKING 17000 kr exkl moms"
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kirunabo kan bli "Årets äventyrare Allmänt om friluftsliv 1
Phyllobates Sveriges största levande äventyrare, bushcrafter, mm? Allmänt om friluftsliv 60
Hithae Vägen till att bli en äventyrare som nybörjare? Allmänt om friluftsliv 14
Thundershit Hur ska jag uppnå drömmarna om att bli en äventyrare? Allmänt om friluftsliv 34
Nilsson.J Vilka svenska äventyrare ser du upp till? Allmänt om friluftsliv 49
fiskeaxel1 Svara på enkät. Mvh en grupp studenter Allmänt om friluftsliv 1
Picea Är det tillåtet att ta ut avgifter på ställen där allemansrätten gäller? Allmänt om friluftsliv 314
danfri Bästa sättet att fästa Gränsfors yxa på ryggsäck med MOLLE? Allmänt om friluftsliv 16
Still Alive Hur motverka imma på glasögonen? Allmänt om friluftsliv 61
dmitrij Tältplatser på Gotland Allmänt om friluftsliv 39
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Få längsta batteritid på mobilen Allmänt om friluftsliv 26
RolandF Dagens tips på tält Allmänt om friluftsliv 0
Robertos Hängmatta på hösten Allmänt om friluftsliv 15
hsp Anpassa ändhylsa på tältstänger Allmänt om friluftsliv 5
senmathal Boka fjällstuga på STF hemsida Allmänt om friluftsliv 6
vandrafjäll Stormsäkra tältet på vinterfjället. Allmänt om friluftsliv 19
Cohf88 Angående felaktiga länsgränser på Google Maps/Earth (+10 år) Allmänt om friluftsliv 4
brigas Storstadsperspektivet på friluftsliv. Allmänt om friluftsliv 22
Troll 3 Dyrt å korsa gränsen på fel ställe i Norge Allmänt om friluftsliv 28
Granitbitarn Vilken sida ska man gå på? Allmänt om friluftsliv 147
kennet_arvidsson Varför tätförbud på kommunala skogsbadplaser? Allmänt om friluftsliv 53
Johan123 Rulla kanot på kanotvagn - Käringsjövallen till Öster-Vingarna? Allmänt om friluftsliv 18
Cyrus Tälta på Galterö Allmänt om friluftsliv 11
pirx tips på skräddare i malmö/lund? Allmänt om friluftsliv 2
Noatun. Media på långtur? Allmänt om friluftsliv 31
stormdans Tips på aktiviteter utomhus 4 timmar om dagen Allmänt om friluftsliv 28
Stordrulen Altarringen på Fulufjäll Allmänt om friluftsliv 17
Skogsstjärnan Försvunna vägar på kartan? Allmänt om friluftsliv 7
turep Skyltar på L-balk i skogen Allmänt om friluftsliv 7
Kimkim Avslöja guldkorn på internet? Allmänt om friluftsliv 19
cloud76 Grava lax på fjället Allmänt om friluftsliv 5
Kimkim Var titta på vågor i Göteborg? Allmänt om friluftsliv 2
fotografiskt På vilken sida bär du kniven? Allmänt om friluftsliv 59
ODK123 Förslag på spännande visstidsjobb? Allmänt om friluftsliv 4
majjen Fjället 2019 : 3 Bröllop på Kenekaise Allmänt om friluftsliv 2
Askel Tälta på Ivö (Ej campingplats)? Allmänt om friluftsliv 1
Sarektomten Sydtoppens höjd oklar på kebnekaise Allmänt om friluftsliv 50
4623 Vad kan vi hitta på? Hjälp! Allmänt om friluftsliv 9
salvion Fråga: Förslag på hur jag gör c.a 50 waypoints i stan att gå efter? Allmänt om friluftsliv 4
bergonatur Bila i Norge, framkomlighet på våren Allmänt om friluftsliv 2
Mediana Tips på tältplatser man kan tas sig med bil Allmänt om friluftsliv 6
pack Hygien på tåg Allmänt om friluftsliv 21
KjeSjo 10% rabatt på resan med SJ via STF, men resan blev dyrare..? Allmänt om friluftsliv 11
Moga Bära saker på huvudet? Allmänt om friluftsliv 17
Linneaa Höga kusten-leden i slutet på maj? Allmänt om friluftsliv 4
WildlifR Nån som är sugen på en överlevnadsresa i naturen ca 1 månad (helst en tjej) Allmänt om friluftsliv 1
fritänkare Vad händer om man lägger en roddbåt på stadens mark? Allmänt om friluftsliv 7
Entertainer Neder- mellan- eller överslaf på nattåget? Allmänt om friluftsliv 14
Christian Småland mäta tillbakalagda höjdmeter på en vandring Allmänt om friluftsliv 5
Mediana Behöver hjälp med tips på fin tältplats utanför Stockholm Allmänt om friluftsliv 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.