Pajas-äventyrare på P4

Stor humor. Skrattade så jag grät. Gillar speciellt biten med "7 minus, man går runt med dunjacka hela tiden, håller på att dö"!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nä nu tycker jag ni är för hård med grabben! Klart han tar chansen att bli kändisäventyrare i hemkommunen. Låt han åtminstone bli rikskändis innan ni kapar honom jäms med fotknölarna! -7 grader det är kallt för en grabb från södra delen av landet och glöm inte att han blev acklimatiserad i söderhavet innan han kom till Himalaya! ...och att vara utan Wi-fi är nog ett av det mest traumatiska en ung människa kan vara i dag!

Nåt annat äventyrligt som är kul att raljera över, är tv-programmet "Wild Kids"...Fan ungarna är ju så mesiga att man skrattar sig av stolen varje gång de sätter igång och täljer barkbåtar, skär sig med morakniven och får plåster med Bamsemotiv. De klarar ju inte ens att sy ihop köttsåren själva med rostiga tältpinnar och en fiskelina.

Sen bor de i lyxläger i Orsa och äter pinnbröd med korv morgon, middag, kväll. Vad fan! Skicka upp kidsen på K2 i 7 veckor och servera pemmican som enda näring. De som klagar eller bryter ihop åker ut med huvudet före och får ta sig hem till Sverige på egen hand.

De måste ju lära sig den hårda vägen så de blir riktiga män innan de fyllt 10.

Är inte detta symptomatiskt med allt "äventyrande"? Är inte Skinnarmo, Chlumska och allt vad de heter likadana med den skillnaden att de sistnämnda har en betydligt större budget?

Public Service i sin pryds

Haha är det nån som är förvånad??? Ytterligare ett "fylla ut tiden reportage" i statsradion. Var glad att det inte var Carsten Thurfjell som berättade han gör ju annars allt inklusive film böcker teater matbord hemma hos, vinprovning icke att förglömma, jacket kunde ju vart Gunnar Bolin också

Kom igen, klart ni ska vara kritiska, men var inte så elak. Personen i fråga är möjligen naiv, men hen är knappast först att vara det i friluftsbranschen. Naivitet är en fin egenskap som jag själv försöker vara så ofta det går.

Alla har varit nybörjare någon gång ...

Med vänliga hälsningar

Kaj

Var det bara jag som tyckte mig höra ett visst mått av ironi? Tycker att det är ganska uppenbart att den här killen driver med lyssnarna...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips