Dyrt å korsa gränsen på fel ställe i Norge

Va onödigt! trodde först det var ryssarna som gett henne böterna, men icke då. Visst, de hade kameror, men hon skulle ju identifieras också?! hur gick det till? Drog de igång en sökinsats med helikopter och hundar för få fast henne?

Är det lika mot sveriges gräns? det har jag svårt att tro.
 
Va onödigt! trodde först det var ryssarna som gett henne böterna, men icke då. Visst, de hade kameror, men hon skulle ju identifieras också?! hur gick det till? Drog de igång en sökinsats med helikopter och hundar för få fast henne?

Är det lika mot sveriges gräns? det har jag svårt att tro.
Är man norsk eller svensk medborgare får man korsa Norge-Sverigegränsen - även om man saknar pass.
 
Va onödigt! trodde först det var ryssarna som gett henne böterna, men icke då. Visst, de hade kameror, men hon skulle ju identifieras också?! hur gick det till? Drog de igång en sökinsats med helikopter och hundar för få fast henne?

Är det lika mot sveriges gräns? det har jag svårt att tro.


Nej knappast samma böter för att korsa svenske gränsa, tror jag :unsure:
Har alltid varit allvarligt att korsa gränsen mot Ryssland, kan ju vara ett sätt at statuera exempel på att så här gör man inte. Är ju lite korkat när det är kamera och skyltat att en inte får korsa gränsen.
Norge har ju gränsjägare efter gränsen, dom har säkert inte varit så långt borta.
 
Minns från tiden när en gick skola nära gränsen så var det inte lov at vinka till dom ryska gränssoldaterna, det blev sett på som en provokation å då stoppa hela näven över gränsen så tycker jag hon kom billigt undan.;);)

Haha! Ja, det var väl provocerande att vinka till ryska gränsvakter.

Jag vet inte om jag har berättat för dig att jag har varit utlandssvensk under 3,5 år i f. d. Västtyskland i Ulm vid Donau.
När vi flyttade till Huskvarna efter att pappa var färdig med sina studier så åkte vi över Öst- & Västberlin och några dagar innan vi kom dit så var det en karl som hade vinkat ifrån Östberlin till Västberlin vid Brandenburger tor och han hade blivit skjuten på plats av östtysk/rysk vaktstyrka. Det stod om det i västtysk dagspress berättade pappa/mamma för mig.
 
Haha! Ja, det var väl provocerande att vinka till ryska gränsvakter.

Jag vet inte om jag har berättat för dig att jag har varit utlandssvensk under 3,5 år i f. d. Västtyskland i Ulm vid Donau.
När vi flyttade till Huskvarna efter att pappa var färdig med sina studier så åkte vi över Öst- & Västberlin och några dagar innan vi kom dit så var det en karl som hade vinkat ifrån Östberlin till Västberlin vid Brandenburger tor och han hade blivit skjuten på plats av östtysk/rysk vaktstyrka. Det stod om det i västtysk dagspress berättade pappa/mamma för mig.


Ja det var tuffa tider :mad: som tur vart vi aldrig beskjutna.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.