Här finns vandringar jag gjort i Sverige. Jag bor i Stockholm och vandrar gärna i de svenska fjällen.

Jag älskar fjällen och försöker fjällvandra regelbundet. Mina fötter gillar obanat...pga Mortons neurom.

Användarnamn: Totteman

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Allt som tar tid och utmanar...

Muddus - resan startar på tåget

På kvällen den 9 september satt Johan och jag på våra platser i sittvagnen som skulle ta oss till Gällivare. Jag hade tänkt att vi skulle åka lite billigare...så det blev sittvagn. Jag hade nog glömt bort att vi bokat sittvagn, för jag blev lite överraskad måste jag erkänna.

Tåget avgick i tid och rullade norrut. Vi hade handlat på COOP vid Centralstationen innan, lite till frukost. Hellre COOP än SJs restaurangvagn tänkte vi.

Muddus - drömmen slår in

Någon gång för 30 år sedan hade jag en dröm, en tanke, om att uppleva Muddus nationalpark. Jag såg framför mig stora älgar, vildmark.

Drömmen har levt med mig, och jag har haft Muddus i tankarna ännu mer sedan jag 2017 tog tag i vandrandet ordentligt. Med lättare och framförallt ny utrustning blev det en nystart på vandringarna. Om utrustningen är uttjänt är det väl investerade pengar att köpa nytt, speciellt om man, precis som jag, tänkt vandra lite mer.