Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Blogga mer är ni snälla!

Det är så tråkigt den här årstiden när det är mittimellan allting. Isarna är dåliga, det är för lite snö för att åka skidor ordentligt, det är mörkt och otroligt tråkigt.

Så snälla ni, skriv en massa blogginlägg så att det finns nåt att läsa i alla fall.

Boken om Rago Nasjonalpark!

En vän till mig har i dagarna precis blivit klar med en bok om Rago Nasjonalpark och det ska bli otroligt intressant att få tag på ett exemplar och läsa in sig lite mer på området.

Här finns det mer information om själva boken:
www.ragoforlag.no

Fiskepremiär i Laggträsket!

Äntligen var det dags för fiskepremiär och i år blev det extra tidigt efter att kylan kommit onormalt tidigt. Tidigare år brukar premiären varit under december eller i värsta fall januari månad. Förutsättningarna för dagens fiske var bästa tänkbara.........NOT!

Efter att ha varit kallt under hela veckan så blev det ett väderomslag under lördag eftermiddag så söndagsmorgonen bjöd på 1 minusgrad, blåst och REGN. Fy vilket otrevligt pimpelväder med andra ord. Dessutom brukar fisket vara trögt när det varit väderomslag.

Rago 2009 (15-19 juli), del 5 (sista)

Dag 5

Sista dagen i Rago innebar att vi bröt lägret på morgonkvisten utan någon egentlig brådska. Svante blev emellertid glad när han rev tältet för då hittade han den markpinne som försvann under gårdagen. Han hade helt enkelt tryckt ner 2 markpinnar på samma ställe (klassiker).

Rago 2009 (15-19 juli), del 4

Dag 4

Morgonen bjöd på som sagt var på fint väder och en stadig grötfrukost. Vi bröt upp direkt efter frukost för att försöka hitta en möjlig nerfart till Storskogdalen och Nordfjordelva. När vi passerade stugan vid hängbron var det norska sällskapet också i färd med att göra sig i ordning men dom skulle åt det andra hållet dvs upp mot Ragohytta och senare in i Sverige.