Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Påsksol och skattjakt!

Onsdag 15 april
Jag, Elias och Nadja åkte ut till en sjö i närheten för ett par timmars lugn och ro. Vädret var kanonfint med stålande sol och en lätt västlig fläkt. Vi hittade dock en skyddad vik där det inte blåste alls. Härligt!

Vi fiskade ett par minuter men ingen av oss har det där som krävs för att pimpelfisket ska bli bra. Istället åt vi mat, tog det lugnt och hade det skönt i vårsolen.

Fortsättningen på påskhelgen och början av påsklovet!

Annandag påsk
Annandag påsk bjöd på fortsatt fint väder så jag och Nadja gav oss ut på en kortare skidtur. Tyvärr håller skidföret på att försvinna så det gick bara att åka efter välpreparerade skoterleder. Vi började skidturen med att åka förbi min brors lagård och kela litegrann med killingarna som finns där.

Påsken, so far so good!

Påskhelgen är snart till ända och den har varit väldigt trevlig. Jag och familjen har varit hemma hos mor och far tillsammans med mina bröders familjer samt en av mina kusiners familj. Totalt har vi varit 25 personer som ätit lunch och middagar hemma hos mor och far. Fullt hus med andra ord.

Långfredag
Långfredagen bjöd på sedvanlig skidtävling med 42 deltagare från hela Sverige. Gratis fika till alla besökare och priser till alla deltagare. Att delta är gratis och man åker så långt och så fort som man känner för. En tradition som hållits vid liv i över 30 år nu. Lite bilder:

Hele Norge laminert!

På jobbet har vi skaffat oss nya kartor över Norge eftersom den enda vi hade på kontoret började bli sliten och inaktuell (1973). Jag beställde därmed ett par nya kartor över hela Norge och kartorna är i och för sig fina (alla nationalparker är t.ex med) men det bästa var ändå behållarna som kartorna kom i.

Behållarna dvs plast-tuberna är 102cm långa, 5cm i diameter, har lock i båda ändarna och väger endast 104gram stycket.

Tarpen färdigsydd!

I kväll har jag sytt färdigt tarpen och det känns riktigt bra. Jag hoppas att den ska fungera som jag vill men det blir inte förrän när snön försvunnit som det går att testa ordentligt. En dryg månads olidligt väntande med andra ord.

Det jag gjort i kväll är att sy fast stroppar på "långsidorna" samt längst ut på ryggåsen. Stropparna sprättade jag loss från ett gammalt bomullstält som jag köpt tidigare i vinter.