Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Tivedens Nationalpark Peak of Sweden

Vi åkte till vår sommarstuga Tranebo och skulle tillbringa en del av sommarsemestern där.

När vi var där kontaktade en följare oss på Facebook som var turistguide vid Tiveden Nationalpark.

Med båt till Djurö Nationalpark mitt i Vänern - #29nationalparkerisverige

Djurö nationalpark ligger mitt i sjön Vänern i Västra Götalands län. Hit tar du dig främst med egen båt. Avståndet till närmaste liggande öar är 8 kilometer. Till fastlandet är det 11 kilometer.

Besök på Västergötlands Tak, Galtåsen - #25topparisverige

Namn: Galtåsen
Höjd över havet: 362 möh
Plats: Öster om Ulricehamn
Klassificering: Lätt
Avstånd: 700 meter tur och retur slinga
Höjdskillnad: 10 m

Vandring på Ljungaleden, Gotland - #peakofsweden

I början av Juli 2014 vandrade vi Ljungaleden på Gotland. Leden har start och mål vid Ljugarn Camping som ligger på Gotlands östra sida och ingick i vårt projekt ”Peak of Sweden – Det bästa av Sverige”.

Geocaching #Peakofsweden i Skåne och Halland

Geocaching #Peakofsweden Skåne och Halland

I vårt projekt Peak of Sweden har vi ju som mål förutom toppar, Vandringsleder och Nationalparker bestämt att vi ska på samtliga toppar vi kommer till antingen loggar en Geocache (cache) på varje topp. Om det inte finns någon cache dit vi kommer lägger vi dit en, vilket vi gjort på ett antal toppar och landskap. När vi kom till Skåne och Halland fanns det cacher på dessa ställen.