Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Hur hittar man vandringsleder i Alperna?

Vi gillar verkligen att vandra i Alperna och Dolomiterna.

I år åker vi till Alperna med stil..............

Som någon noterade i förra inlägget är vi nyblivna stolta ägare till en Nissan Navara. Vi är helt förälskade i vår nya fina bil =)

Du som varit lite uppmärksam och följt vår blogg i något år har säkert noterat att vi valt att sova i bilen när vi reser runt i alperna. Att sova i bilen är inget ovanligt i alperna och vi tror att det beror på att det inte finns den allemansrätt vi har förmånen att ha här i Sverige.

För er som undrar vilka vi är……

För er som nyligen börjat läsa vår blogg och undrar vad vi är för tokar som alltid är ute i naturen så kommer här en liten presentation av oss………. Håll till godo……..

Fyra barn, tung packning, mygg och all planering skulle nog avskräcka de flesta från att gå på vandring med fyra barn. För oss är detta en riktig drömsemester!

Panoramavandring i Italien längs med bergskanten med hjälp av fasta stegar och trappor - Sentiero panoramico Busatte Tem

Denna, vår sista vandringsdag i Italien, skulle vi vandra Sentiero panoramico Busatte Tempeste som är en panoramaväg med utsikt ut över Gardasjön. Panoramavägen går delvis på små grusstigar men man tar sig också fram längs med bergväggen med hjälp av i berget fasta stegar och trappor.

Basläger Sant’ Antonio för toppatack av Monte Stivo 2012 meter över havet – Italien, Garda sjön

Monte Stivo är Gardaområdets högsta berg med sina 2012 meter över havet. Hit var vi naturligtvis tvungna att komma upp, nu när vi lämnat Dolomiterna och åter var tillbaka vid Garda sjön (varmt och skönt).