Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

2014-02-24

Norra Kvill Nationalpark

Peak of Sweden : Vi åkte från Stora Mosse nationalpark till Norra Kvill och fick skynda oss innan det blev mörkt. Eftersom snön föll mer nu var det rätt svårt för oss att ta oss genom Smålands djupa skogar. Vi insåg att vi hade ”fel bil”. Vår lilla cab är inte gjord för skogskörning i 10-15 cm nysnö.

2014-02-18

Gotska Sandön Nationalpark 2

Gotska Sandön Andra dagen

På natten hade det spöregnat och vi hade ställt tältet i en liten sänka så våra madrasser flöt ovanpå tältet och vatten. Som tur var har vi bra grejer så inget blev genomblött.

2014-02-15

Vandring i Store Mosse Nationalpark, Småland – Peak of Sweden

Store Mosse ligger på småländska höglandet och är det största svenska myrområdet söder om Lappland. Den väldiga myren breder ut sig över tiotusen hektar och bildar ett landskap med ursprunglig karaktär. Här ligger Kävsjön som är en av landets berömda fågelsjöar. I Nationalparken finns det 30 km vandringsleder som är väldigt fint underhållna.

2014-02-02

Geocaching Peak of Sweden

Peak of Sweden Geocaching

Vi har ju hållit på med Geocaching ett bra tag men på senare tid har det dött ut lite. Nu ska det få en renässans med Peak of Sweden.