Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Hockey!

Idag har Elias (7 år) spelat sin första hockeyturnering och det tyckte både han och resten av familjen var otroligt kul.

Turneringen spelades i Arvidsjaur så i morse 08,30 gick bussen från Malå. En hel busslass med förväntansfulla spelare och föräldrar.

Elias lag hann spela 4 matcher under dagen samt käka hamburgare till lunch så i bussen hem var det många trötta mini-lirare.

Hockeyn gick otroligt bra, 2 vinster, 1 oavgjord och 1 förlust och Elias fick till och med göra mål. I trängt läge framför mål tryckte han in både puck och motspelare in i kassen. Det underlättade nog att Elias är en ganska stor 7-åring!

Som förälder blir man i alla fall stolt även om det i ärlighetens namn finns många spelare i laget som i dagsläget är betydligt bättre. Men, om viljan finns, så vet man aldrig var det kan sluta. Kanske sitter jag om 15 år med en son som är multimiljonär i NHL och hans största lycka är att få skicka sin snälle far på olika fiskeresor runtom i världen.......

Kul var det i alla fall att skåda dessa knattar skrinna runt på isen och kämpa i sitt anletes svett. Plockade nyss upp Elias hjälm ur hockeytrunken och den är fortfarande alldeles blöt av svett. Härligt!

Ha det!

2009-01-25 00:59   Öhrnell
Tja, hoppas kan du ju alltid! På NHL-karriären menar jag.

2009-01-25 09:58   brigas
Hoppas nu entusiasmen består,som hockeyförälder gåller nu ingenting annat än hockey.All tid.helger,kvällar...
friluftsliv,fiske...vad var det...

2009-01-25 11:50   peter1969
Usch, vilken negativ klang det plötsligt fick:)

Nja, än så länge går det inte åt så mycket tid. '
Själva träningen tycker han inte är så nödvändig att åka på varje gång och nästa match är inte förrän i slutet av februari.

2009-01-25 15:11   Annicas fjällängtan
Eftersom jag haft en kille som spelat hockey i 6 sesonger från ungefär 6 år så vet jag vad d et innebär. JAg säger bara njut!!!
Allt har sin tid. Rätt vad det är så är dom stora och tycker att du är en pinsam förälder.Det är andlös spänning att se sina barn spela . JAg 'är inte ett dugg intresserad av hur det går för AIK i elitserien..DEt blir ju en sammanhållning mellan föräldrarna i laget. hamburagrna brukar ju var jättgoda!!

2009-01-25 18:09   brigas
Oj! det var inte riktigt meningen att vara såå negativ,killen och ni hade kul,men jag tänker:när det inte accepteras att bara komma med och ha kul på match etc etc.

Väl begagnad Segebaden pulka inköpt, behöver tips!

Idag köpte jag en väl begagnad Segebaden träpulka på blocket. I köpet ingick även moderna skaklar med sele. Skaklarna är nästan oanvända, i glasfiber med förstärkningar av metall och bara det gjorde köpet väl värt.

Pulkan är inte alltför sliten men den har ett par ganska rejäla sprickor i botten.
Nu är jag ju ingen pulkexpert men behövcer man åtgärda dessa sprickor eller kan man använda den som den är? Naturligtvis kommer jag att tjära in den, precis som med Tegsnäsarna, men räcker det?

Vinterplanering!

I februari bär det iväg till Muddus. Äntligen!

Jag har länge längtat att göra en vintertripp till Muddus och i mitten av februari bär det äntligen av. Jag har hittills lyckats locka 3 andra hängmattesovare att göra mig sällskap.

Projekt Stigfinnare!

Jag älskar stigar! Punkt!

Men det är ju inte alltid så lätt att hitta stigar och många av dom ser man inte heller på kartor.