Berättelser, tankar och betraktelser omkring friluftsliv, äventyr och natur...

Jag är en friluftstörstande storstadsbo. Som nu fyllt 40 år och bestämt sig för att aldrig sluta leka äventyrare...

Har en blogg här på sidan

Användarnamn: Minnatur

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Resor

Snöfall, galet upptåg och Isklättring i Glaskogen...

Tänk vad skoj man kan ha med lite snö och is... eller något som låter lite tuffare.. Vad skoj man kan ha med ett par skidor och några isyxor... :-)

Helgen hade kommit och de flesta elever satt och samkörde i bilar mot sina hemstäder eller så var de på väg till Årjängbyhålans enda pizzeria för att fylla magen innan kvällsfestaktiviteterna skulle starta.

Åsså föll det 20 cm på ett dygn... YIPPIE!!!!! + VAD LYCKA ÄR!!!

...när det var dax att svänga av in på parkeringen upptäckte jag att den var full av bilar...

Turligt nog hade de plogat upp fotbollsplanen på motsatta sidan vägen och där var det gratis att stå. Jag hade tänkt att köra min vanliga sträckning, 2,5 km eljusspår och sedan 5,7 km runt på stengärdet .. ja, och köra ett par varv förstås.

Nu är det bestämt...

Nu är det bestämt... samma tur som 2009 gör jag och fiskevapenbrodern Tobias i sommar.

P-plats KAITUM!!!

Det går om man vill... Skridsko med vagn...

Dagen badade i sol när vi satte av mot Hellasgården. Det skrek ÄVENTYR i min hela min kropp... Det stora äventyret var förstås bara att lägga åt sidan och i stället rikta in sig på den lite beskedligare friluftsaktiviteten "äventyr". Vi är EN FAMILJ och eftersom hela veckorna går åt till att jobba, äta, skita, sova och  mysa med barnen så mycket som det bara går, blir det inte mycket andra aktiviteter.

Vad är det som kommer på isen?

Laviner....

Alla blogginlägg måste ju inte vara långa...