Berättelser, tankar och betraktelser omkring friluftsliv, äventyr och natur...

Jag är en friluftstörstande storstadsbo. Som nu fyllt 40 år och bestämt sig för att aldrig sluta leka äventyrare...

Har en blogg här på sidan

Användarnamn: Minnatur

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Resor

Snöfall, galet upptåg och Isklättring i Glaskogen...

Tänk vad skoj man kan ha med lite snö och is... eller något som låter lite tuffare.. Vad skoj man kan ha med ett par skidor och några isyxor... :-)

Helgen hade kommit och de flesta elever satt och samkörde i bilar mot sina hemstäder eller så var de på väg till Årjängbyhålans enda pizzeria för att fylla magen innan kvällsfestaktiviteterna skulle starta.

Rauka vägen, fnissade jag... Äventyr för hela familjen...

Ett mycket speciellt äventyr gick av stapeln för mig och min familj i veckan som gick. Vi tog oss ut till Ljugarn på sydöstra Gotland. Därifrån vandrade vi ut till Folhammars Naturreservat (Fantastiska raukar).

Jag uppskattar verkligen att det finns äventyr som man kan göra tillsammans trots att ett barn sover i en barnvagn och att en höggravid fru vaggar fram... Njutningen var total för alla parter... Vi valde olika sätt att ta oss till raukområdet... Jag i skogen, Charlotte lite långsammare längst en grusväg...