Berättelser, tankar och betraktelser omkring friluftsliv, äventyr och natur...

Jag är en friluftstörstande storstadsbo. Som nu fyllt 40 år och bestämt sig för att aldrig sluta leka äventyrare...

Har en blogg här på sidan

Användarnamn: Minnatur

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Resor

Magisk färd med rekordfisk... Kaitumälven - Del 9 sista delen.

(...9:e och sista delen ur berättelsen om ponton och flugfiskeäventyret i Kaitumälven sommaren 2009  Längst ner i texten finns en länk till samtliga bilder från paddlingen, även ej tidigare visade)

Vi rev lägret, surrade vår packning på pontonerna och satte av tidigt på morgonkvisten. Vi hade bestämt oss för att dagsetappen blev tvungen att sträcka sig ända till den plats där helikoptern skulle plocka upp oss tidigt nästkommande dag. Det var en ganska lång sträcka, så vi rodde ut mot strömmen direkt efter frukost.

1000 meter brölande fors... Ett riktigt äventyr... Kaitumälven - Del 8

(...8:e och näst sista delen ur berättelsen om ponton och flugfiskeäventyret i Kaitumälven sommaren 2009 ...För er som följt de tidigare delarna och som är nyfikna på hur det känns att ro uför forsar finns det, en bit ner i texten, en länk till ett videoklipp, på 30 sek, hur det såg ut när vi paddlade.)