Berättelser, tankar och betraktelser omkring friluftsliv, äventyr och natur...

Jag är en friluftstörstande storstadsbo. Som nu fyllt 40 år och bestämt sig för att aldrig sluta leka äventyrare...

Har en blogg här på sidan

Användarnamn: Minnatur

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Resor

Pontonflugfisket i Kaitumälven var en fröjd...

Nyligen hemkommen från pontonrodd och flugfiske i Kaitum... Håller som bäst på att smälta upplevelsen som var fantastisk.

Under sensommaren/hösten kommer jag att skriva ner berättelsen och den går då att läsa på min blogg här på utsidan, eventuellt även som en artikel. Någon liten film kommer också att börja snurra på min Youtube-kanal...

Pirr i magen...!

Nu börjar det närma sig. om en vecka drygt sitter jag på min ponton i Kaitumälven och ser vattnet forsa fram mellan benen. Förhoppningsvis kommer en och annan fisk att fräsa i pannan...