Berättelser, tankar och betraktelser omkring friluftsliv, äventyr och natur...

Jag är en friluftstörstande storstadsbo. Som nu fyllt 40 år och bestämt sig för att aldrig sluta leka äventyrare...

Har en blogg här på sidan

Användarnamn: Minnatur

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Resor

Nu är det bevisat... TOMTEN KÖR PÅ TRÄSKIDOR!!!

Det pratas vitt och brett om tomten har moderniserat sin maskinpark eller om han håller fast vid det gamla... Jag har beviset TOMTEN KÖR PÅ TRÄSKIDOR... När vi satt i godan ro på Julaftonskvällen dök det upp en ljuspunkt i horrizonten. Svajandes kom ljuset närmare... Det visade sig att det var Tomtefar eller kanske Tomtesvåger som var ute och delade ut ...

Ett par Goggles hada han dock moderniserat sig med...

En liten jultur och nya tältet..

Julstöket hör till historiens vingslag... Äventyrens tid är här...

Dan före dopparedagen, - 22 grader kallt och vindstilla. Stjärnorna står vackra, högt på himlavalvet, nattens kisspaus blir kort. Efter utförd handling in i stugan ner under duntäcket, morgondagen bjuder på skidtur...

Djungellycka funnen i en lian...

Jag var 20 år gammal när jag läste det kinesiska ordspråk som för alltid skulle fastna i mitt minne. En mening som många gånger har hjälpt mig ur situationer av uppgiven ensamhet och tuffare kriser.