Berättelser, tankar och betraktelser omkring friluftsliv, äventyr och natur...

Jag är en friluftstörstande storstadsbo. Som nu fyllt 40 år och bestämt sig för att aldrig sluta leka äventyrare...

Har en blogg här på sidan

Användarnamn: Minnatur

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Resor

Härligheten från ovan...

Gång efter annan petar jag upp ett stycke av min sommarhändelse i skrift här på bloggen. Del fogas till del och en ganska så angenäm bild av ett fiske och fjälläventyr tränger fram. En bild av en roddresa på pontonbåt som fyllt mig med glädje och energi och som fått min arma kropp att stärkas. Många är ni som kommenterat och hejat på, önskat läsa nästa del osv. En del förfrågningar om pontonpaddling och hur man skall hanskas med rutten har också dykt upp. Då och då har jag brutit skriften för att förmedla bild och även ibland film från resan.

Nu kommer ytterligare en film från Kaitumäventyret. Denna film kommer endast uppsakattas av ett fåtal läsare. Men för er som har behov av och känner en glädje över att se Kaitumälven från luften kan under 5 minuter studera älven, och i den mån det går, planera er färd efter denna. Precis så gjorde vi innan vår första pontonresa 2009. Jag kikade på en film från en helikopterresa över kaitumälen, sedan spanade jag på satelitbilder från googelmaps.

Äventyr på hög höjd, ett kärt återseende och vatten i brallorna... Kaitumälven 2011 - Del 1

Sommaren är redan långt borta, hösten har tagit en järngrepp om landet. Äventyr blir till vackra minnen och skapar en längtan till nästa utmaning. Mitt bästa äventyrsminne denna sommar kommer att krydda min vinter och få mig att glädjas frihet, vänskap och näst intill orörd natur.

Jag har rättfärdigat mig, den har betalat av sig... Yxan först ut...

Nu har det skett, berättigandet av mitt köp är nu uppfyllt...

Allt började med att jag helt och tydligt berättade för min sambo att jag verkligen behövde lägga ut nästan 9 000kr på en ny systemkamera trots att barn nr: 2 var i antågande. Hennes försök att få mig att köpa en lite billigare kamera misslyckades då jag berättade att jag skulle använda den nya till att FILMA med. Min tanke var att göra små filmer om friluftsliv samt att ta fantastiska bilder av våra barn förstås. Det sistnämnda har i och för sig redan det rättfärdigat köpet, men inom mig har en liten tagg suttit och ömmat...