Berättelser, tankar och betraktelser omkring friluftsliv, äventyr och natur...

Jag är en friluftstörstande storstadsbo. Som nu fyllt 40 år och bestämt sig för att aldrig sluta leka äventyrare...

Har en blogg här på sidan

Användarnamn: Minnatur

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Resor

På gröna bananer utför forsarna... eller flugfiske i vitskummande vatten... Kaitumälven - Del 6

(...6:e delen ur berättelsen om pontonpaddel och flugfiskeäventyret i Kaitum sommaren 2009)

Med 60 000 kr mellan benen och hjärtat i halsgropen kastade vi oss utför...

I helgen som gick löste jag in det handskrivna värdebeviset undertecknat min syster och hennes familj. Peter (min svåger) ställde snällt upp som lekpartner på det som kommer att beskrivas som mitt roligaste äventyr, på andra sidan 40-års sträcket, ett bra tag framöver. Downhill i Säfsen...

Vi rasslade iväg i Peters firmabil (en skåpbil) till Säfsen i Dalarna tidigt på lördagmorgonen. Det verkade som om det skulle bli växlande väder under dagen så i packningen fanns alla tänkbara klädesplagg. Förstahandsvalet för cyklingen var egentligen Gesundabacken men ett sent beslut om aktivitetsdag resulterade i att alla cyklar var uppbokade just den helgen.