Berättelser, tankar och betraktelser omkring friluftsliv, äventyr och natur...

Jag är en friluftstörstande storstadsbo. Som nu fyllt 40 år och bestämt sig för att aldrig sluta leka äventyrare...

Har en blogg här på sidan

Användarnamn: Minnatur

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Resor

Vår bästa tid är i fjällen...

... är titeln på den bok som det politiska paret Kjell Olof Feldt och Birgitta von Otter skrev i början av 1990-talet, 1993 närmare bestämt.

Man behöver inte vara politiskt istäv med dem, men kanske man kan sträcka sig förbi politik för att läsa flera bra berättelser.

En hårig geting till frukost....

Nu är jag redo för Match...

Morgonen hade övergått till "mitt på dagen" då vi lämnade Stockholm för en resa ner till Motala och Norrbyström. Sebastian satt bredvid mig i bilen och klargjorde att vi måste stanna i Tumba och fylla på med lite grejer. Jag höll givetvis med och vi parkerade utanför butiken som vi tagit sikte på. Väl inne i butiken omgavs vi av skyltar som skrek efter oss... "KÖP..." Jag lyckades undkomma denna gång och när jag väl lämnade butiken hade jag i handen det jag faktiskt gått in för att köpa... 5 st imitationer av en Geting, bunden på en liten fiskekrok. Nu skulle det fångas Öring och Regnbågsforell...