Berättelser, tankar och betraktelser omkring friluftsliv, äventyr och natur...

Jag är en friluftstörstande storstadsbo. Som nu fyllt 40 år och bestämt sig för att aldrig sluta leka äventyrare...

Har en blogg här på sidan

Användarnamn: Minnatur

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Resor

Nog blev jag sugen på lite paddling när jag såg...

Skulle inhandla lite grejer till barnet på en Second hand butik när jag sprang på en leksak som fick mina tankar att dra sig till skummande miljöer... Tänk att ta det där sista paddeltaget och trycka sig över kammen och in i surfvågen...

Vissa likheter kan jag se... 8-)

”You got the eyes of surfing”

NYA ÅRETS FÖRSTA SKIDTUR, glädjande information + NY BILD...

Helt i linje med nya året förnyar jag min personliga bild. Bilden föreställer mig när jag fångat min första röding på flugspö. Året är 2004 och platsen är sorkojaure i lappland...

Nu är det bevisat... TOMTEN KÖR PÅ TRÄSKIDOR!!!

Det pratas vitt och brett om tomten har moderniserat sin maskinpark eller om han håller fast vid det gamla... Jag har beviset TOMTEN KÖR PÅ TRÄSKIDOR... När vi satt i godan ro på Julaftonskvällen dök det upp en ljuspunkt i horrizonten. Svajandes kom ljuset närmare... Det visade sig att det var Tomtefar eller kanske Tomtesvåger som var ute och delade ut ...

Ett par Goggles hada han dock moderniserat sig med...

Djungellycka funnen i en lian...

Jag var 20 år gammal när jag läste det kinesiska ordspråk som för alltid skulle fastna i mitt minne. En mening som många gånger har hjälpt mig ur situationer av uppgiven ensamhet och tuffare kriser.