Vilka kök fungerar bäst att köra på fotogen?

Du borde kunna fila till din hatt så att den passar och går att vrida till så den sitter kvar, opraktiskt om den lossnar vid transport.

Thure
OK, men om jag skall fixa det behöver jag få klart för mig vad som behöver åtgärdas. Jag har läst ditt tidigare ( #82 ) ett par gånger, men jag har tyvärr inte förstått vad som behöver åtgärdas.

Jag tror att du fått tag på en brännare med ytterligare ett sätt att fästa ytterhuven.
Jag är rätt säker på att det ska sitta varsin skruv i de "klykor" som din ytterhuv har. Skruvade ner i tallriken på brännarkroppen.
Minns inte om det är är självgängande plåtskruv eller om de pyttesmå hålen är maskingängade.
Fram med luppen!

Om du inte orkar med det där med skruvarna så kan du sätta en najtråd över alltihop och knäcka till med en tång. Det gjorde man förr och det funkar, med nackdelen att du inte kan byta munstycke lika enkelt.

Gjorde en liten film. Diametern på brännarhatten är ca 47 mm men avståndet mellan flärparnas inre spetsar är ca 45 mm. Därför är hatten lite avfasad så att du kan trycka ned avfasningarna innanför flärparna och vrida till. Jag pekar på ena flärpen.

Lyckas inte bädda in youtubelänk vare sig här eller I pm från utsidan. Sök på mitt namn på Youtube så kanske ni lyckas.

Thure

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips