Nu har jag sent om sider börjat pyssla med min inköpta Optimus 111T. Att få bort munstycket var mycket svårt. Det tog nästan en halvtimme. Jag använde nyckeln som hör till köket men det var mycket svårt att komma åt. Till sist gick det i alla fall. Jag bävar för när skall sätta tillbaka den. Kanske gjorde jag på fel sätt när jag tog bort den. Om någon har råd att komma med tas det tacksamt emot.
Jag skruvade ur non return valvet och såg att det inte var någon tätningsring på den. Det skall väl vara det?
När det gäller rengöring av brännaren så har jag googlat på det och fått informationen att man kan hetta upp brännaren med en blåslampa en gång och sedan en andra upphettning samtidigt som man blåser tryckluft genom brännaren. Synpunkter på det?
Jag tar tacksamt emot all hjälp jag kan få.
Jag skruvade ur non return valvet och såg att det inte var någon tätningsring på den. Det skall väl vara det?
När det gäller rengöring av brännaren så har jag googlat på det och fått informationen att man kan hetta upp brännaren med en blåslampa en gång och sedan en andra upphettning samtidigt som man blåser tryckluft genom brännaren. Synpunkter på det?
Jag tar tacksamt emot all hjälp jag kan få.