Många grejor jag inte kände till i den här tråden. "Nästan livstid"? Förklara vad du menar!
Ja livstid är ju relativt, det beror ju på hur gammal man är.
Men jag gissar på att sträffvärdet ligger i nivå med människodråp.
Många grejor jag inte kände till i den här tråden. "Nästan livstid"? Förklara vad du menar!
Jaha då sprack det...tyckte jag såg en öppning där...får väl försöka hitta en sportigare hund.
Det viktiga verkade vara att vargen inte fick dö av en kula.
Du visar verkligen att du inte är intresserad av att lösa problemet på ett sätt som tilltalar "båda sidorna", du vill bara att vargen ska dö?!
Får jag försöka mig på en vild gissning:
Om en boskapsvallande Mastiff skulle råka döda en varg här i sverige, så skulle
vargkramarna bli jätteglada!
Jag skulle noggrant följa häktningsförhandlingarna av husse.
Får jag försöka mig på en vild gissning:
Om en boskapsvallande Mastiff skulle råka döda en varg här i sverige, så skulle
vargkramarna bli jätteglada!
Jag skulle noggrant följa häktningsförhandlingarna av husse.
Gissa på du bara. Att ta reda på fakta är väl som vanligt för jobbigt så jag gjorde det åt dig.
Jaktlagen 44 §: Om ett jaktbrott är att anse som grovt, döms till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år
Brottsbalken 3 Kap 2 § Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till de omständigheter som föranlett gärningen eller eljest att anse som mindre grovt, dömes för dråp till fängelse, lägst sex och högst tio år.
Helfel som vanligt...
Ja då kan det alltså bli 4 år för varg och 6 år för dråp. Känns inte som en helfel gissning?
Den var rolig, kompromissa med notoriska jaktbrottslingar...Kanon, vi har hittat en kompromiss!
Vad säger du om straffsatserna för skattebrott? Har du något du känner måste ut i den frågan också eller skall vi återgå till ämnet?Ja då kan det alltså bli 4 år för varg och 6 år för dråp. Känns inte som en helfel gissning?