Varg

Men jösses. Nu var jag riktigt dum. Jag skrev till geten för jag är så trött på att han sunkar ner tråden med sitt ständiga frågande. Förlåt mig min dumhet :)

Vad är detta, dagen då folk inte kan läsa? Min kommentar var till en kommentar du gjort på ett av mina inlägg. Jag och geten är olika personer, bara som ren konsumentupplysning.

Men om du blandar ihop dagens alla inlägg så har jag viss förståelse. det har producerats alltför myckt skit idag. Antar det är mellandagarna med för lite vettigt att göra som spelar in. (jobbar hemma själv just nu så man kan ju hänga på låset så att säga)
 
Det måste väl vara den hundrade "raka fråga" du ställt i tråden. Så argumenterar högstadiebarn. Genom att ställa dumma frågor. De flesta blir klokare med åren.

haha!
När någon annan ställer en rak fråga så är det ok.

Jag skulle vilja påstå att jag och jägarn är de enda som lägger in fakta i denna tråd - som oftast bemöts av åsikter utan särskilt mycket kött på benen.


Du påvisar enbart en dumdryg attityd precis som Almgren skrev...


Ditt inlägg om barnvagn påvisar dessutom ett empatilöst hjärta, vilket känns helt i linje med allt annat negativt skit du slänger ut dig. Har du någon gång tillfört denna tråd annat än gnäll mot andra utan att tillföra något konkret till debatten?

...Skitstövel, sa man förr i tiden om din sort. Funkar nu med.

Kommer att tillskriva dig den energi du förtjänar hädanefter. Noll.
 
Får jag svara på frågan om det sovande barnet i barnvagnen om en varg synts till på tomten?

Nej, jag skulle inte ställa ut barnvagnen på uteplatsen om en varg synts på tomten. Men det finns å å andra sidan många miljöer där jag inte skulle göra det. T ex om grannens hund brukade gå lös på min tomt. Inte heller i vilket bostadsområde som helst.

Tillägg: jag tror i och för sig att risken att en varg gör något mot mitt barn är mindre än risken att en random knäppskalle kommer förbi.
 
Senast ändrad:
Då instämmer du alltså med mig när jag säger att extremister som dessa inte ska få styra vad hela folket ska göra och inte.
Den sorts individer som jag länkade till hör inte hemma vid ett demokratiskt förhandlingsbord eftersom de inte spelar efter de demokratiska reglerna när besluten inte blir som de vill.

Ja jag instämmer...vi behöver inga galningar i debatten.

Dagens rapport: Nu har jag träffat den 3:e personen i min närmaste bekantsskapskrets
som observerat varg !
Som jag skrev tidigare så är dom förvånansvärt oskygga och orädda. Sannolikheten för att folk ska se dom borde vara enormt liten. Särskilt med tanke på dom stora arealer som finns mellan varje individ.
Obsarna här hemma har ökat med en faktor på ca 5-10x sen förra året!
Ska bli intressant och se hur det blir i slutet på vintern. Rådjuren brukar avfolka skogen och samlas mellan byarna och högst 1 km upp i skogen.
-kan det bli problem med stödutfodringen? (blir det en överfallsplats?)
Det oskygga beteendet beror sannolikt på att dom är ojagade.
Jag tror dom flyttar fram sina positioner.

Här är en film-obs från "vårt" revir men inte från mina bekanta:
http://www.dt.se/webbtv#WiaE50_wco-WLA0DduF3kw

Tilläggas bör att vi har fått åtskilliga rapporter från dom här byarna och till slut så fastnade
en på film.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
veni Varg attack Vilda djur 66
Mskautpåtur Björn och varg när man sover i skogen Vilda djur 33
islägg Inplanterad varg? Vilda djur 54
insco Hur ska vi göra för att bevara varg! Vilda djur 407
j_stellan Nästan som vargar Vilda djur 95
consono Vargimport Vilda djur 129
plaskdaja Vi säger nej till frilevande varg i Jämtland & Härjedalen Vilda djur 151
millimeter Varg i Härjedalen? Vilda djur 4
ulltand Är det varg? Vilda djur 11
mipert Filmen "Varg" recenseras i Sydvenskan Vilda djur 27
grodanbolle Regional jakt på Varg och Järv. Vilda djur 15
KLAGER Vad vet stockholmare om varg? Vilda djur 3
KLAGER Jaga varg med spjut Vilda djur 4
Highlander- there can be only one Varg: Debatten går framåt. Vilda djur 59
Jockemeister Varg påkörd i dalsland Vilda djur 0
grodanbolle Finskrysk varg invandrad Vilda djur 0
yakman Varg! Vilda djur 12
Raskesven Statusrapport om varg Vilda djur 14
grodanbolle Var det en varg jag hörde? Vilda djur 7
grodanbolle Norges snällaste varg skjuten av jägare. Vilda djur 1
KLAGER Varg safari Vilda djur 0
100826 Varg i Skåne! Vilda djur 4
zzeezz Varg i Sthlm Vilda djur 5
Tiveden Varg. Vilda djur 0
Nosferatu Varg eller hund? Vilda djur 20
Kråkan Såg vi en varg?!?! Vilda djur 7
Usse Norge + Varg Igen!!! Vilda djur 1
KLAGER Varg i Stockholm. Vilda djur 9
Usse Varg!! Vilda djur 45
mattan Varg Vilda djur 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.