Trangias nyheter...

.... har berörts i tidigare trådar ... men inte just denna: http://www.trangia.se/2887.serie_35.html där allt är i non-stick:

4727.Trangia_35_5.jpg

Vad är nyttan av att hela jäkla köket är i non-stick?

ps. hemsidan är lite uppdaterad också. ds

Snyggare? borde i varje fall vara mera lättdiskat avseende matrester vid överkokningar etc + att eventulla sotbeläggningar är lättare att få den. Sen lossnar säkert beläggningen vartefter och då kanske vissa konsumenter köper nytt kök varför Trangia får sälja fler kök.

Thure

Svart är ju en populär färg. Hela Optimus sortiment är ju numera svart.

Det står visserligen att ALLT är i non-stick, de kunde åtminstonde ha målat hantaget svart också då kanske, att ha det i non-sticka hade väl inte varit så praktiskt.

xyzxyz

Avslutat
Hm...kan någon som vet förklara logiken bakom Trangias modellbeteckningar. Jag ser den inte. Om det nu finns någon.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Själv röstar jag på hårdanodiserat aluminium. Hårdare än teflon & obehandlat aluminium, lättare än duossal, billigare än titan. I övrigt samma egenskaper som teflon, dvs non-stick, med skillnaden att man kan använda metallredskap. Avger, vad jag vet, inga otrevligheter som aluminium gör.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.