Spapps; sa:det får ju inte bli problem som det verkar vara med titan.
Vad har du hört för problem med Ti?
Spapps; sa:det får ju inte bli problem som det verkar vara med titan.
Nordesjö; sa:COA; sa:varför envisas tillverkarna med att använda material som inte är bra för hälsan & miljön?
Ja, man ska nog undvika aluminium i kokkärl.
Om man har för avsikt att äta kastrullförvarad rabarberkräm ur dem året runt.
Annars får man nog i sig betydligt fler gifter ur fjälluften än ur sina kastruller. För att inte tala om gifterna man får i sig från myggmedlet och kläderna!
Nordesjö; sa:Annars får man nog i sig betydligt fler gifter ur fjälluften än ur sina kastruller. För att inte tala om gifterna man får i sig från myggmedlet och kläderna!
thureb; sa:Välkommen som medlem i 4000-klubben Martin!
Thure
johankse; sa:Resorna till och från bergen resulterar ju betydande utsläpp. Hur tänker ni här?
Nordesjö; sa:Sammanfattningsvis är det nog så att vi friluftsnissar kanske inte vet att vårda naturen bättre än andra, men vi vet i alla fall att värdesätta den. Vilket är en bra början.
johankse; sa:Spapps; sa:det får ju inte bli problem som det verkar vara med titan.
COA; sa:När jag köpte nytt Trangia t ex valde jag Duosal för att slippa ha direktkontakt med alu & maten.
Spapps; sa:johankse; sa:Spapps; sa:det får ju inte bli problem som det verkar vara med titan.
Det verkar vara problem med att mat bränner och att det är sämre värmespridning.
COA; sa:Jag förstår att Du tycker det är onödigt eller nojjigt, men jag (och andra) är av annan åsikt...