Trangias nyheter...

.... har berörts i tidigare trådar ... men inte just denna: http://www.trangia.se/2887.serie_35.html där allt är i non-stick:

4727.Trangia_35_5.jpg

Vad är nyttan av att hela jäkla köket är i non-stick?

ps. hemsidan är lite uppdaterad också. ds

Snyggare? borde i varje fall vara mera lättdiskat avseende matrester vid överkokningar etc + att eventulla sotbeläggningar är lättare att få den. Sen lossnar säkert beläggningen vartefter och då kanske vissa konsumenter köper nytt kök varför Trangia får sälja fler kök.

Thure

Svart är ju en populär färg. Hela Optimus sortiment är ju numera svart.

Det står visserligen att ALLT är i non-stick, de kunde åtminstonde ha målat hantaget svart också då kanske, att ha det i non-sticka hade väl inte varit så praktiskt.

xyzxyz

Avstängd
Hm...kan någon som vet förklara logiken bakom Trangias modellbeteckningar. Jag ser den inte. Om det nu finns någon.

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Streamade naturupplevelser: Tre tips för lata mellandagar

Under året som gått har många nya naturfilmer och -serier släppts. Vi tipsar om några härliga äventyr att följa med på från soffan!

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!
Själv röstar jag på hårdanodiserat aluminium. Hårdare än teflon & obehandlat aluminium, lättare än duossal, billigare än titan. I övrigt samma egenskaper som teflon, dvs non-stick, med skillnaden att man kan använda metallredskap. Avger, vad jag vet, inga otrevligheter som aluminium gör.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips